ניהול תזרים המזומנים
15 בפברואר 2018
הצג הכל

לרוב בעלי העסקים הקטנים אין את הידע ובעיקר את הזמן לבצע את הפעולות הנדרשות מבחינה פיננסית ואז נתקלים בבעיות כלכליות של תזרים מזומנים , בעיות של אבטלה סמויה ובעיות משפטיות המגיעות לכדי תביעות מספקים ונותני אשראי שונים.

אנו ספקים מגוון רחב של פתרונות מתקדמים לניהול כספים בדרך של מיקור חוץ

בין יתר השירות אנו נדאג להכנת :

  • דוחות כספיים שנתיים ורבעוניים. הדיווח כולל מאזן, דוח רווח והפסד רבעוני ושנתי
  • דוח תזרים מזומנים ברזולוציה חודשית/רבעונית/שנתית.
  • דוח צפי הכנסות והוצאות לשנה מראש.
  • דוחות תקציב שנתיים ומעקב אחר ביצוע .

בין יתר שירותים אנו נבדוק את מערך הגזברות ואשראי  לרבות ביצוע תשלומים, גביה, ניהול קווי אשראי וכדומה. במהלך העבודה אנו נבצע בקרה ופיקוח על עבודת מנהל החשבונות על-מנת להבטיח הנהלת חשבונות תקינה ורישומים נאותים בספרי החברה מבוצעים באופן מיידי.

ניהול כספים נכון של עסק קטן איננו מסובך כלל ועיקר אך הוא דורש שיטתיות התמדה והבנת צרכיו של העסק. לבעל עסק אין את הזמן , הידע ובהעדר כוח אדם מתאים ומנוסה לא יוכל העסק לפעול לאורך תקופה ארוכה. אנו נעשה את הפעולות ההכרחיות כדי להקנות לעסק יציבות כלכלית וכן נכין את העסק לתקופה קשה של ירידה בפעילות (תוכניות מגרה). בעל עסק  שידע להיערך מבעוד מועד, לא יהיה מופתע בעתיד ואנו נפעל יחד כדי לייצב את העסק בכל תקופה.

בדיקות כלכליות

  • ליווי תהליכים פיננסיים וגיוס הון בדרך של “מימון המונים”
  • ביצוע ניתוחים כלכליים לפי צרכי הארגון.
  • בדיקת שכר ומשכורות .
  • בדיקת חוזים והסכמי שכר.
  • כתיבת נהלים לפי צרכי הארגון.
  • טיפול בממשקים כגון מוסדות ממשלתיים, בנקים וחברות ביטוח.
  • דיווח להנהלה ולדירקטוריון
  • תוכניות עסקיות ובניית אסטרטגיה עסקית.

קיימים לא מעט בעלי העסקים הקטנים אין להם את הידע ובעיקר את הזמן לבצע את הפעולות הנדרשות מבחינה פיננסית לניהול העסק ואז לרוב הם נתקלים בבעיות כלכליות של תזרים מזומנים ואבטלה סמויה. ישנם מספר כללים שיסייעו לכם בניהול תקין של העסק:

ידוע הוא כי ניהול פיננסי של כל עסק קטן ובינוני הינו ייחודי המצריך תכנון, ידע פיננסי, זמן והבנה כלכלית . לארגון או עסק קטן אין מנהל כספים או חשב צמוד , עניין של עלות מול תועלת, ולכן לבעל העסק לא תמיד יש את הידע הפיננסי, הניסיון  ובעיקר אין לו זמן לבצע את כל הפעולות הדרושות לצורך ניהול תקין ויציב של העסק. רוב העסקים הקטנים מתנהלים באופן לא יציב ולכן נתקלים “פתאום” בבעיות כלכליות , בעיות תזרימיות ובעיות משפטיות  אשר הן סממן של חוסר תכנון פיננסי.

ריכזתי מספר נקודות עיקריות שעל כל בעל עסק לבצע באופן סדיר ומתודי, על מנת להתנהל נכון בעסק קטן ובינוני .

ניהול תזרים מזומנים שוטף זהו הכלי הבסיסי לכל עסק. יש לרשום את כל הצ’קים בדוח מסודר שממוין לפי תאריך הפירעון ואת כל ההוצאות האחרות לרבות משכורות והוצאות קבועות ומשתנות. חלק מהדוח הוא לגבי הוצאות והכנסות בטוחות וחלקו של הדוח הוא תחזית. מומלץ לבצע מעקב מדויק ברמה יומיומית של התזרים וזאת על מנת שלא יהיו חריגות בחשבון הבנק. במידה וישנן חריגות, עלינו לדאוג לביצוע גבייה מואצת או לדחות שיקים ותשלומים.

מומלץ לבצע מעקב שוטף ומסודר אחר הגבייה . עסקים קטנים רבים לא דואגים לגבייה שלהן בהעדר כוח אדם או זמן ונוצר מצב של “בור” תזרימי. יש להפיק ולבדוק את דוח החייבים לפחות פעם בשבוע אם לא פעמיים . הליך הגביה הינו ביצוע שיחת טלפון או שליחת הודעה באימייל ללקוח, מומלץ לרשום ולתעד את השיחות על מנת שיהיה מעקב נוח בשבוע לאחר מכן. בשל העובדה כי לעסקים קטנים אין מסגרת אשראי גבוהה מומלץ שלא לתת אשראי ארוך ללקוחות ולנסות לפתות אותם לשלם במזומן תוך מתן הנחה .

בהעדר זמן וכוח אדם בעלי עסקים ומנהלי רכש רגילים לעבוד עם אותם ספקים או קבלני משנה תקופה ארוכה  מבלי לבדוק ספקים חדשים וכן קיים חשש מלהחליף ספקים אילו בעיקר מסיבות של נוחות ועצלות. עסקים קטנים שבנויים על מעט ספקים יכולים להוזיל עלויות רכש והשירותים שהם מקבלים מספקים ומקבלני משנה. השיטה נורא פשוטה ואינה דורשת מאמץ ובזבוז זמן יקר.  אני ממליץ כי אחת לכמה חודשים יש לבצע בדיקה של ספקים אחרים דרך קבלת מידע ומחירים מהאינטרנט ולבצע השוואה.

יוצא איפה כי ניהול פיננסי נכון של עסק קטן איננו מסובך כלל ועיקר אך הוא דורש שיטתיות התמדה והבנת צרכיו של העסק. בעל עסק שיעשה את הפעולות הללו מקנה לעסק יציבות כלכלית ומכין את העסק לתקופה קשה של ירידה בפעילות בשל תקופה או עונה חולפת. בעל עסק  שידע להיערך מבעוד מועד לא יהיה מופתע ולא ישען על המזל שהרי ידוע כי בעסקים אין מזל !!

מזל טוב – כשמוכנות עסקית נפגשת עם הזדמנות עסקית.

מזל רע – חוסר מוכנות עסקית נתקלת במציאות כלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *